امریکا نفتکش های ایرانی را به حمله تهدید کرد، بیمه ها را هم همینطور
نوشته شده توسط : alipour

 

نماینده ویژه ایالات متحده در کارها کشور‌ایران در موضوع احتمال غرق شدن نفتکش های ایرانی صحبت اظهار‌ و کشورمان را توشه دیگر تهدید کرد امریکا 
نفتکش های ایرانی را به یورش تهدید کرد، بیمه ها را نیز همینطور 
پایشگر- نماینده ویژه آمریکا در کارها کشور‌ایران در قضیه احتمال غرق شدن نفتکش های ایرانی حرف بیان کرد و کشورمان را توشه دیگر تهدید کرد .

پایگاه خبری تحلیلی پایشگر

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی پایشگر، «برایان هوک» مسئول گروه مبادرت کشور ایران در وزارت خارجه آمریکا، به صورت علنی از احتمال بالای پیدایش واقعه برای نفت‌کش‌های اهل ایران حرف خاطرنشان کرد .

آمریکا روز دوشنبه تحریم‌های نفتی، بانکی و بخش حمل و نقل کشور‌ایران را از رمز گرفت البته به ۸ مرزو بوم چین، هند، یونان، ایتالیا، تایوان، ژاپن، ترکیه و کره جنوبی اذن اعطا کرد تا به خرید نفت از کشور‌ایران ادامه دهند .

در کنار این تحریم و معافیت موردی و موقت، آمریکا بخش‌هایی را کلاً تحریم کرده و کشتیرانی جمهوری اسلامی کشور ایران و شرکت‌های بیمه‌گر ایرانی، از آن گزاره میباشند .

برایان هوک در یک کنفرانس خبری در وزارت خارجه آمریکا، در برابر خبرنگاران به تحریم نفت‌کش‌ها و بیمه‌گرها اشاره کرد و برای تأکید بر اهمیت نفت در مبارزه اقتصادی با ایران، گفت: «۸۰ درصد از منابع مالی حاصل از صادرات آن ها (ایرانیان) از طرز فروش نفت هست .»

وی سپس ذکر کرد که ایالات متحده کمپانی ملی نفت‌کش کشور ایران و چه بسا شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران را تحریم کرده و هیچ میهن خارجی نیز (از حیث آمریکا) حق ندارد نفت ایران را جابجا یا بیمه نماید .

برایان هوک آن‌گاه به تهدید علنی ناوگان نفت‌کش ایران پرداخت و گفت: «این نفت‌کش‌ها دیگر نمی‌توانند ذیل پوشش بیمه‌های بین‌المللی قرار بگیرند و به احتمال قوی، تحت پوشش بیمه‌های ایرانی خواهند رفت . کشتی‌های ایرانی، درحال حاضر دیگر خطری برای هر بندر و کانال از سوئز گرفته تا تنگه مالاکا هستند . احتمال بروز واقعه برای آن ها مضاعف می‌باشد و اگر حادثه‌ای چهره دهد، شرکت‌های بیمه‌گر اهل ایران نخواهند توانست خسارت را پرداخت کنند .»

عدم پرداخت زیان مسئله نظر برایان هوک، ناشی از تحریم‌های بانکی است .

هوک به دیگر ابعاد مخاطرات مدنظر خویش پرداخت و خاطرنشان کرد که در چهره برخورد کشتی‌های ایرانی با هر مانعی، خطر نشت نفت در دریا وجود خواهد داشت و چند نسل از شهروندان مملکت میزبان نفت‌کش صدمه‌دیده ایرانی، با تبعات زیست‌محیطی ناشی از این حادثه، دست و پنجه نرم خواهند کرد .

یکی از خبرنگاران به معافیت نفتی برای ۸ مرزو بوم فوق‌الذکر پرداخت و پرسید که این کشورها، تا چه حد می توانند از کشور ایران نفت بخرند .

برایان هوک در پاسخ بیان کرد که این عدد خصوصی می باشد ولی کشورهای مشمول معافیت موقت، تنها در فیس کاهش چشمگیر خرید نفت از جمهوری اسلامی ایران می‌توانند از این معافیت‌ها استفاده نمایند .





:: برچسب‌ها: پایگاه خبری تحلیلی ,
:: بازدید از این مطلب : 427
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 19 آبان 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: